You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.

129 lines
4.4 KiB

8 years ago
8 years ago
8 years ago
8 years ago
8 years ago
8 years ago
8 years ago
  1. \documentclass[a4paper,12pt]{article}
  2. \usepackage{amsmath}
  3. \usepackage{amssymb}
  4. \usepackage[polish]{babel}
  5. \usepackage{polski}
  6. \usepackage[utf8]{inputenc}
  7. \usepackage{indentfirst}
  8. \usepackage{geometry}
  9. \usepackage{array}
  10. \usepackage[pdftex]{color,graphicx}
  11. \usepackage{subfigure}
  12. \usepackage{afterpage}
  13. \usepackage{setspace}
  14. \usepackage{color}
  15. \usepackage{wrapfig}
  16. \usepackage{listings}
  17. \usepackage{datetime}
  18. \renewcommand{\onehalfspacing}{\setstretch{1.6}}
  19. \geometry{tmargin=2.5cm,bmargin=2.5cm,lmargin=2.5cm,rmargin=2.5cm}
  20. \setlength{\parindent}{1cm}
  21. \setlength{\parskip}{0mm}
  22. \newenvironment{lista}{
  23. \begin{itemize}
  24. \setlength{\itemsep}{1pt}
  25. \setlength{\parskip}{0pt}
  26. \setlength{\parsep}{0pt}
  27. }{\end{itemize}}
  28. \newcommand{\linia}{\rule{\linewidth}{0.4mm}}
  29. \definecolor{lbcolor}{rgb}{0.95,0.95,0.95}
  30. \lstset{
  31. backgroundcolor=\color{lbcolor},
  32. tabsize=4,
  33. language=C++,
  34. captionpos=b,
  35. tabsize=3,
  36. frame=lines,
  37. numbers=left,
  38. numberstyle=\tiny,
  39. numbersep=5pt,
  40. breaklines=true,
  41. showstringspaces=false,
  42. basicstyle=\footnotesize,
  43. identifierstyle=\color{magenta},
  44. keywordstyle=\color[rgb]{0,0,1},
  45. commentstyle=\color{Darkgreen},
  46. stringstyle=\color{red}
  47. }
  48. \begin{document}
  49. \noindent
  50. \begin{tabular}{|c|p{11cm}|c|} \hline
  51. Grupa 1? & Piotr Dergun, Dominik Waśko & \ddmmyyyydate\today \tabularnewline
  52. \hline
  53. \end{tabular}
  54. \section*{Zadanie 1 - Macierze OMP}
  55. Celem zadania jest obliczenie iloczynu dwóch macierzy prostokątnych na konkretnej liczbie wątków (dane te podane jako parametry programu). Istotą problemu są trzy pętle, których złożoność obliczeniowa jest O($n^3$)
  56. \begin{lstlisting}
  57. #pragma omp parallel for default(none) shared(A, B, C) firstprivate(rozmiar)private(i, j)
  58. for (i=0; i<rozmiar; ++i)
  59. for (j=0; j<rozmiar; ++j)
  60. {
  61. C[i][j] = 0;
  62. for (long k=0; k<rozmiar; ++k)
  63. C[i][j] += A[i][k]*B[k][j];
  64. }
  65. \end{lstlisting}
  66. Zmienna \textit{i} ma za zadanie przechodzić po wierszach macierzy wyjściowej, a zmienna \textit{j} - jej kolumnach. Za przemnażanie wszystkich elementów z wektora macierzy A (po wierszach) i wektora macierzy B (po kolumnach) odpowiedzialna jest wewnętrzna pętla.
  67. (wyjaśnić dyrektywy pragma - jaki wpływ na zrównoleglenie)
  68. Program został skompilowany i uruchomiony z następującymi parametrami: macierz 1000x1000, ilość wątków 1-15, dla każdego wątku wykonano 10 powtórzeń. Z otrzymanych wyników obliczono przyspieszenie oraz średni czas liczenia macierzy. Poniżej przedstawione są wykresy zależności czasu obliczeń oraz przyspieszenia od ilości wątków.
  69. \begin{figure}[!hbp]
  70. \centering
  71. \includegraphics[width=0.7\textwidth]{dane/wykres.eps}
  72. \caption{Profesjonalna prosta czerwona kreska z kropkami}
  73. \end{figure}
  74. \begin{wrapfigure}{r}{0.5\textwidth}
  75. \vspace{-20pt}
  76. \begin{center}
  77. \includegraphics[width=0.45\textwidth]{dane/pomiar.pdf}
  78. \end{center}
  79. \vspace{-20pt}
  80. \caption{Krzywa niebieska kreska}
  81. \vspace{-10pt}
  82. \end{wrapfigure}
  83. W celu ułatwienia pracy Prowadzącemu warto wykresy podpisać, aby Prowadzący omyłkowo nie przyjął, że dany wykres przedstawia średnią miesięczną temperaturę w Bangladeszu na przełomie lat 1975-1982, ponieważ taki wykres byłby nieodpowiedni, przez co sprawozdanie byłoby niezaliczone. Łatwo zauważyć, że każdy wykres w przestrzeni 2D posiada dwie osie i z grzeczności należy je opisać. Osie posiadają jednostki, które też warto przytoczyć.
  84. Czasem w sprawozdaniu warto przytoczyć kilka zalet danego rozwiązania i wypisać je jako lista:
  85. \begin{lista}
  86. \item Pierwszą zaletą jest to, że jest.
  87. \item Druga zaleta jest również obecna.
  88. \item Trzecia zaleta jest już troche naciągana.
  89. \item Czwarta zaleta jest wadą, czyli zaletą ujemną.
  90. \end{lista}
  91. Jeśli zaszłaby konieczność zestawienia danych wartości w tabeli to również jest taka możliwość.
  92. \begin{table}[!hbp]
  93. \centering
  94. \begin{tabular}{|p{5cm}|c|}
  95. \hline
  96. Zalety & Wady \tabularnewline
  97. \hline
  98. Ładne, kolorowe & Brak\tabularnewline
  99. Szybkie, działające & Brak\tabularnewline
  100. \hline
  101. \end{tabular}
  102. \caption{Podpis bardzo wartoścowej tabeli z danymi}
  103. \end{table}
  104. W sprawozdaniu muszą znaleźć się wnioski. Wnioski stanowią przesłankę, o tym iż osoba je pisząca, która ubiega się o tytuł magistra inżyniera, wie co robi. Osoba taka często jest w stanie określić czemu miało służyć dane ćwiczenie, a także ocenić w jakim stopniu udało się rozwiązać dane zagadnienie i gdzie napotkano problemy.
  105. \end{document}