| @ -0,0 +1,126 @@ | |||
| \documentclass[a4paper,12pt]{article} | |||
| \usepackage{amsmath} | |||
| \usepackage{amssymb} | |||
| \usepackage[polish]{babel} | |||
| \usepackage{polski} | |||
| \usepackage[utf8]{inputenc} | |||
| \usepackage{indentfirst} | |||
| \usepackage{geometry} | |||
| \usepackage{array} | |||
| \usepackage[pdftex]{color,graphicx} | |||
| \usepackage{subfigure} | |||
| \usepackage{afterpage} | |||
| \usepackage{setspace} | |||
| \usepackage{color} | |||
| \usepackage{wrapfig} | |||
| \usepackage{listings} | |||
| \usepackage{datetime} | |||
| \renewcommand{\onehalfspacing}{\setstretch{1.6}} | |||
| \geometry{tmargin=2.5cm,bmargin=2.5cm,lmargin=2.5cm,rmargin=2.5cm} | |||
| \setlength{\parindent}{1cm} | |||
| \setlength{\parskip}{0mm} | |||
| \newenvironment{lista}{ | |||
| \begin{itemize} | |||
| \setlength{\itemsep}{1pt} | |||
| \setlength{\parskip}{0pt} | |||
| \setlength{\parsep}{0pt} | |||
| }{\end{itemize}} | |||
| \newcommand{\linia}{\rule{\linewidth}{0.4mm}} | |||
| \definecolor{lbcolor}{rgb}{0.95,0.95,0.95} | |||
| \lstset{ | |||
| backgroundcolor=\color{lbcolor}, | |||
| tabsize=4, | |||
| language=C++, | |||
| captionpos=b, | |||
| tabsize=3, | |||
| frame=lines, | |||
| numbers=left, | |||
| numberstyle=\tiny, | |||
| numbersep=5pt, | |||
| breaklines=true, | |||
| showstringspaces=false, | |||
| basicstyle=\footnotesize, | |||
| identifierstyle=\color{magenta}, | |||
| keywordstyle=\color[rgb]{0,0,1}, | |||
| commentstyle=\color{Darkgreen}, | |||
| stringstyle=\color{red} | |||
| } | |||
| \begin{document} | |||
| \noindent | |||
| \begin{tabular}{|c|p{11cm}|c|} \hline | |||
| Grupa 3 & Adam Nowak & \ddmmyyyydate\today \tabularnewline | |||
| \hline | |||
| \end{tabular} | |||
| \section*{Zadanie 1 - Macierze OMP} | |||
| Opis w kilku zdaniach jak to wspaniale działa program. Wyjaśnione tutaj jest w jaki sposób udało się uzyskać równoległe działanie programu. Przytoczony poniżej fragment kodu pokazuje najważniejszy askepkt działania naszego programu. | |||
| \begin{lstlisting} | |||
| #pragma omp parallel for | |||
| for(int i = 0; i < 10000000; i++) | |||
| { | |||
| double * d = new double[100000]; | |||
| cout << "om nom nom" << endl; | |||
| } | |||
| \end{lstlisting} | |||
| Poniżej kodu znajduje się jego opis, który nie jest opisem w stylu "Tak, to nawet działa! Jest pętla i jest kolorowe. Szkoda, że się nie rusza". | |||
| Poniżej zamieszone są wykresy na dowód posiadania umiejętności obsługi pakietu biurowego Microsoft Office Excel lub LibreOffice Calc. Można tutaj również pochawlić się znajomością małego lecz potężnego programu gnuplot. | |||
| \begin{figure}[!hbp] | |||
| \centering | |||
| \includegraphics[width=0.7\textwidth]{dane/wykres.eps} | |||
| \caption{Profesjonalna prosta czerwona kreska z kropkami} | |||
| \end{figure} | |||
| \begin{wrapfigure}{r}{0.5\textwidth} | |||
| \vspace{-20pt} | |||
| \begin{center} | |||
| \includegraphics[width=0.45\textwidth]{dane/pomiar.pdf} | |||
| \end{center} | |||
| \vspace{-20pt} | |||
| \caption{Krzywa niebieska kreska} | |||
| \vspace{-10pt} | |||
| \end{wrapfigure} | |||
| W celu ułatwienia pracy Prowadzącemu warto wykresy podpisać, aby Prowadzący omyłkowo nie przyjął, że dany wykres przedstawia średnią miesięczną temperaturę w Bangladeszu na przełomie lat 1975-1982, ponieważ taki wykres byłby nieodpowiedni, przez co sprawozdanie byłoby niezaliczone. Łatwo zauważyć, że każdy wykres w przestrzeni 2D posiada dwie osie i z grzeczności należy je opisać. Osie posiadają jednostki, które też warto przytoczyć. | |||
| Czasem w sprawozdaniu warto przytoczyć kilka zalet danego rozwiązania i wypisać je jako lista: | |||
| \begin{lista} | |||
| \item Pierwszą zaletą jest to, że jest. | |||
| \item Druga zaleta jest również obecna. | |||
| \item Trzecia zaleta jest już troche naciągana. | |||
| \item Czwarta zaleta jest wadą, czyli zaletą ujemną. | |||
| \end{lista} | |||
| Jeśli zaszłaby konieczność zestawienia danych wartości w tabeli to również jest taka możliwość. | |||
| \begin{table}[!hbp] | |||
| \centering | |||
| \begin{tabular}{|p{5cm}|c|} | |||
| \hline | |||
| Zalety & Wady \tabularnewline | |||
| \hline | |||
| Ładne, kolorowe & Brak\tabularnewline | |||
| Szybkie, działające & Brak\tabularnewline | |||
| \hline | |||
| \end{tabular} | |||
| \caption{Podpis bardzo wartoścowej tabeli z danymi} | |||
| \end{table} | |||
| W sprawozdaniu muszą znaleźć się wnioski. Wnioski stanowią przesłankę, o tym iż osoba je pisząca, która ubiega się o tytuł magistra inżyniera, wie co robi. Osoba taka często jest w stanie określić czemu miało służyć dane ćwiczenie, a także ocenić w jakim stopniu udało się rozwiązać dane zagadnienie i gdzie napotkano problemy. | |||
| \end{document} | |||