Browse Source

poprawki na wysypujacy sie bufor

master
Piotr Dergun 8 years ago
parent
commit
ad5598408d
1 changed files with 16 additions and 6 deletions
  1. +16
    -6
      DergunPiotr-WaskoDominik/zad2/macierz_mpi.cpp

+ 16
- 6
DergunPiotr-WaskoDominik/zad2/macierz_mpi.cpp View File

@ -46,7 +46,7 @@ void array_destroy(long **arr)
int main(int argc, char *argv[]) int main(int argc, char *argv[])
{ {
long **A=NULL, **B=NULL, **C=NULL, *B_rot=NULL, *vect=NULL, *vect_c=NULL, *C_rot=NULL; long **A=NULL, **B=NULL, **C=NULL, *B_rot=NULL, *vect=NULL, *vect_c=NULL, *C_rot=NULL;
long rozmiar=0, porcja_new=0;
long rozmiar=0, porcja_new=0, buff_max=0;
char *endptr; char *endptr;
TTiming tt; TTiming tt;
long i; long i;
@ -83,7 +83,7 @@ int main(int argc, char *argv[])
{ {
array_alloc(B, rozmiar); array_alloc(B, rozmiar);
vect_alloc(B_rot, rozmiar*rozmiar); vect_alloc(B_rot, rozmiar*rozmiar);
vect_alloc(C_rot, rozmiar*rozmiar);
} }
// porcja - ile wektorów dostaje jeden proces do liczenia // porcja - ile wektorów dostaje jeden proces do liczenia
@ -91,10 +91,20 @@ int main(int argc, char *argv[])
long porcja = (rozmiar>=ntasks) ? (long)round(rozmiar*1.0/ntasks) : 1; long porcja = (rozmiar>=ntasks) ? (long)round(rozmiar*1.0/ntasks) : 1;
porcja *= rozmiar; //porcję mnożymy przez ilość elementów w jednym wektorze porcja *= rozmiar; //porcję mnożymy przez ilość elementów w jednym wektorze
porcja_new = porcja; porcja_new = porcja;
// dla kompatybilności liczę jeszcze rozmiar bufora odbioru,
// np. jeżeli chunki będą jednolitego rozmiaru, a ostatni będzie większy
// to bufor odbioru musi być zwiększony (żeby go nie ucinało)
buff_max = (rozmiar - (porcja/rozmiar)*(ntasks-1))*rozmiar;
if (porcja > buff_max)
buff_max = porcja; // na wypadek, jeżeli jednak ostatni kawałek będzie mniejszy
if (taskid == 0)
vect_alloc(C_rot, ntasks*buff_max);
array_alloc(C, rozmiar); array_alloc(C, rozmiar);
vect_alloc(vect, porcja); vect_alloc(vect, porcja);
vect_alloc(vect_c, porcja);
vect_alloc(vect_c, buff_max);
if (taskid == 0) if (taskid == 0)
{ {
// wypełnienie macierzy A liczbami "losowymi" // wypełnienie macierzy A liczbami "losowymi"
@ -125,7 +135,7 @@ int main(int argc, char *argv[])
cout << endl; cout << endl;
} }
MPI::COMM_WORLD.Barrier(); MPI::COMM_WORLD.Barrier();
//dla wszystkich lub "rozmiar" procesów należy zadać porcję do obliczenia //dla wszystkich lub "rozmiar" procesów należy zadać porcję do obliczenia
MPI::COMM_WORLD.Scatter(&B_rot[0], porcja, MPI::LONG, &vect[0], porcja, MPI::LONG,0);// (rozmiar>=ntasks) ? 0 : ntasks-rozmiar); MPI::COMM_WORLD.Scatter(&B_rot[0], porcja, MPI::LONG, &vect[0], porcja, MPI::LONG,0);// (rozmiar>=ntasks) ? 0 : ntasks-rozmiar);
@ -167,7 +177,7 @@ int main(int argc, char *argv[])
} }
// zwróć wszystko do programu głównego // zwróć wszystko do programu głównego
MPI::COMM_WORLD.Gather(&vect_c[0], porcja, MPI::LONG, &C_rot[0], porcja, MPI::LONG, 0);
MPI::COMM_WORLD.Gather(&vect_c[0], buff_max, MPI::LONG, &C_rot[0], buff_max, MPI::LONG, 0);
if (taskid == 0 && false) if (taskid == 0 && false)
{ {
@ -189,4 +199,4 @@ int main(int argc, char *argv[])
MPI::Finalize(); MPI::Finalize();
exit(0); exit(0);
}
}

Loading…
Cancel
Save